Accessibility maakt bedrijven bewust van digitale toegankelijkheid
Dankzij corona kwam digitale toegankelijkheid in de schijnwerpers te staan. Accessibility heeft hierop ingespeeld met projecten die bedrijven bewuster maken van het belang en de kansen van digitale toegankelijkheid voor mensen met een visuele beperking.
Toolkit digitale toegankelijkheid MKB
MKB-ondernemers doen nog weinig met digitale toegankelijkheid. Ze staan er nog onvoldoende bij stil dat hun website of app niet toegankelijk is voor mensen met een (visuele) beperking. De ‘Toolkit digitale toegankelijkheid MKB’ maakt ondernemers bewust van het belang van digitale toegankelijkheid, biedt informatie en geeft hen direct toepasbare adviezen en tips. Accessibility leverde de inhoudelijke expertise voor de toolkit. VNO-NCW en MKB Nederland starten een campagne om zoveel mogelijk ondernemers met de toolkit te bereiken
Webinars Week van de Toegankelijkheid
De Week van de Toegankelijkheid 2020 stond geheel in het teken van digitale toegankelijkheid. Accessibility organiseerde verschillende webinars rondom dit thema. Onderwerpen waren bijvoorbeeld ‘Introductie digitale toegankelijkheid’, ‘Hoe digitaal toegankelijk is jouw website?’ en een webinar ‘Presentatie creatieve toegankelijkheidsconcepten horeca’. Bekijk de webinars van de Week van de Toegankelijkheid.
Artikelen in tijden van corona
In coronatijd werd in één klap duidelijk hoe belangrijk digitalisering voor de samenleving is. Beeldbellen werd de norm. Congressen en bijeenkomsten vinden online plaats. Maar hoe toegankelijk zijn videotools en webinars voor mensen met een visuele beperking? Accessibility deed onderzoek en publiceerde hierover artikelen. Daarnaast publiceerde Accessibility een artikel over tien mobiele games die ook goed toegankelijk zijn voor mensen met een visuele beperking en een artikel over wat organisaties zelf kunnen doen om de digitale wereld voor ouderen toegankelijker te maken.