Vragen over incasso

Heeft u een vraagt over een automatische incasso? Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen over automatische incasso’s. Komt u het antwoord op uw vraag niet tegen? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Wat is een automatische incasso?

Met een automatische incasso geeft u toestemming aan het Bartiméus Fonds om  eenmalig of doorlopend incasso-opdracht(en) te sturen naar uw bank om een bedrag af te schrijven en aan uw bank om eenmalig of doorlopend een bedrag van uw rekening af te schrijven.

Wanneer wordt mijn automatische betaling van mijn rekening afgeschreven?

Uiterlijk vijf werkdagen voordat de (eerste) incasso van uw rekeningnummer wordt afgeschreven, ontvangt u van ons bericht over de datum van afschrijving.

Ik heb naar aanleiding van mijn automatische incasso een brief ontvangen met onder andere een mandaat ID en een incassant ID. Wat moet ik met deze gegevens?

In verband met nieuwe regelgeving in het kader van SEPA zijn wij verplicht bepaalde gegevens over uw machtiging aan u te melden. Deze gegevens staan in de brief vermeld. Deze gegevens zijn voor uw administratie. U hier zelf niets mee te doen.

Op mijn rekeningafschrift staat een mandaat ID. Wat is dit?

Het mandaat ID is het machtigingskenmerk tussen het Bartiméus Fonds en uw bank. Het woord mandaat staat voor machtiging. Het mandaat ID is persoonlijk, en gekoppeld aan uw registratienummer. U hoeft hier zelf niets mee te doen.

Wat is het incassant ID van het Bartiméus Fonds?

Ons incassant ID is NL07ZZZ404761900000.

Ik ontvang een bericht van mijn bank binnen mijn internetbankierenomgeving dat het Bartiméus Fonds een incasso uit gaat voeren. Wat moet ik hiermee doen?

De bank stuurt u dit bericht ter informatie. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Ik zie dat mijn incasso niet is afgeschreven. Wat nu?

Indien uw incasso niet kan worden afgeschreven, bieden wij deze de volgende maand opnieuw aan bij de bank. Als deze betaling alsnog niet kan worden afgeschreven, zullen wij contact met u opnemen.

Ik wil mijn automatische incasso wijzigen. Hoe kan ik dit regelen?

Wij kunnen uw automatische incasso voor u aanpassen. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op. Wij sturen u een bevestiging van uw gewijzigde incasso.

Ik heb het Bartiméus Fonds toestemming gegeven om periodiek een bedrag van mijn rekening af te laten schrijven. Binnenkort ga ik bankieren bij een andere bank. Wat betekent dit voor mijn automatische incasso?

Wij zullen uw automatische incasso voor u aanpassen. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op.  Wij sturen u een bevestiging van uw gewijzigde incasso.

Ik wil mijn automatische incasso wijzigen. Hoe kan ik dit regelen?

Wij kunnen uw automatische incasso voor u aanpassen. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op.  Wij sturen u een bevestiging van uw gewijzigde incasso.

Ik heb wil een donatie via incasso ongedaan maken. Hoe gaat dat in zijn werk?

U hebt acht weken de tijd om een betaling via een incasso ongedaan te maken. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw bank. Vraag uw bank naar de voorwaarden.

Ik wil mijn automatische incasso stopzetten. Hoe kan ik dit regelen?

Wij kunnen uw automatische incasso voor u stopzetten. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op.