Door de ogen van

4 juni 2019

Campagne ‘Door de ogen van’ is op 3 juni gelanceerd, bekijk snel de website en volg ons op Facebook!

Je kind naar school brengen, een baan hebben, studeren aan de universiteit of skiën op topniveau. Kan dat eigenlijk als je slechtziend of blind bent? Veel mensen denken van niet.

Daarom lanceerde het Bartiméus Fonds samen met de samenwerkende Nederlandse organisaties voor mensen met een visuele beperking op 3 juni de campagne ‘Door de ogen van’ waarin mensen worden uitgenodigd het leven eens te bekijken door de ogen van iemand die blind of slechtziend is.

 

De campagne
De campagne geeft in vier korte video’s een kijkje in het leven van vier mensen die met hun visuele beperking midden in het leven staan. Wolter, die voor zijn twee jonge kinderen zorgt. Patricia, die voor haar werk dagelijks moet reizen en presentaties geeft. Maaike die hard op weg is naar een startbewijs voor de Paralympische Winterspelen in Peking in 2022. En tot slot Yousef, een ambitieuze jongeman die via het VMBO nu rechten studeert aan de Rijksuniversiteit Groningen. Op de campagnewebsite, www.doordeogenvan.org, zijn nog meer inspirerende, ontroerende en verrassende verhalen van gewone mensen te lezen. Zij laten zien wat er wél kan. Want niemand ís zijn beperking.

 

Samenwerken
‘Door de ogen van’ is een initiatief van het Bartiméus Fonds. Onze samenwerkingspartners zijn Bartiméus, de Oogvereniging, Visio en de Robert Coppes Stichting.